Kas yra verslo analitika ir ką iš jos laimi jūsų verslas?
Ankstyvuose verslo kūrimo etapuose sprendimus kartais tenka priimti remiantis tik nuojauta ir spėjimais. Dažnu atveju, pakankamai gera vadovų „uoslė“ gali pastatyti tvirtą verslo pamatą ir leisti jam surasti savo vietą rinkoje. Vis tik, organizacijai žengiant į brandos stadiją, kyla aukštesni poreikiai ir iššūkiai.
Neretai verslas atsiduria situacijoje, kai esama pozicija rinkoje jau nebetenkina, tačiau sekantis augimo etapas vis dar atrodo per toli, kad būtų galima jį žengti užtikrintai. Padėti pajudėti iš šio taško gali konkrečių procesų ir duomenų analizė bei organizacijos perspektyvų identifikavimas. Tai atlikti padeda verslo analitikos sprendimai, dar žinomi kaip BI (Business Intelligence). Taigi, kas tai ir kodėl jūsų verslui verta apie tai susimąstyti?
Kas yra verslo analitika?
Trumpai tariant, tai – procesas, kuris apima duomenis, jų skaičiavimą, analizę ir sujungia visa tai su verslo operacijomis. Didžiąją dalimi verslo analitika nėra vienas konkretus įrankis, o veikiau procesų rinkinys, kuris susieja duomenų surinkimo, apdorojimo ir analizavimo veiksmus. Visos šios priemonės leidžia matyti lengvai suprantamą verslo vystymosi vaizdą bei tendencijas ir taip įgalina jo vadovus priimti duomenimis pagrįstus sprendimus.
Pagrindinės sritys, kurias nagrinėja duomenų analitika:
- Pardavimų duomenys ir tendencijos;
- Atsargų bei gamybos procesų valdymas ir planavimas;
- Rinkodaros kampanijų efektyvumas ir koreliacija su pardavimais;
- Finansai ir jų valdymas;
- Žmogiškųjų išteklių efektyvus panaudojimas.
Įvairiuose kontekstuose lyginami esami ir praeities duomenys leidžia įmonės darbuotojams ne tik matyti pardavimų duomenis ar tendencijas, bet ir efektyviau planuoti resursų paskirstymą.
Tokie duomenų analitikos įrankiai kaip „Keyfactum“ leidžia atvaizduoti sudėtingus ir sudėtinius duomenis taip, kad jie būtų lengviau prieinami ir suprantami. Skydeliuose pateikiamos vizualizacijos leidžia lengvai ir greitai suprasti veiklos istoriją, kurią būtų sunku įžvelgti matant tik „žalius“ duomenis sudėtingose lentelėse. Tokios išvados leis kelti ir vystyti diskusijas, kurios nuo šiol visada bus paremtos duomenimis, o ne asmenine nuomone ar pojūčiu.
Ar jūsų verslui reikia duomenų analitikos?
Neretai smulkūs verslai dvejoja, ar verta rimtai imtis verslo duomenų analitikos. Nesunkiai galima suprasti ir grėsmes, kurias jie įžvelgia: atrodo, kad tai gali būti brangu, užtruks ilgai, o sprendimų įdiegimas ir sustygavimas suvalgys daug visų laiko. Maža to, tiksli ir apčiuopiama nauda ne visada yra iškart aiški. Šias dvejones nesunku išsklaidyti giliau pažvelgus į grąžą, kurią analitikos sprendimai gali atnešti, ir supratus, kad jie gali atsipirkti greičiau nei manėte. Pavyzdžiui, IBM savo tyrimais skaičiuoja, kad prastas duomenų panaudojimas JAV rinkai kasmet kainuoja 3,1 milijardo dolerių per metus.
Pagrindiniai privalumai, kuriuos verslui suteikia duomenų analitika:
- Padidinamas verslo operacijų efektyvumas;
- Tampa lengviau priimti pagrįstus ir apskaičiuotus sprendimus;
- Padidinamas konkurencinis pranašumas prieš kitus rinkos dalyvius;
- Verslo pajamų augimas tampa struktūruotu;
- Atsiranda galimybė analizuoti klientų elgseną;
- Pagerinama komunikacija organizacijos viduje, atsiranda daugiau skaidrumo;
- Verslo problemos identifikuojamos dar prieš jų įsisenėjimą.
Bet verslai juk ir taip jau nagrinėja duomenis
Dažnas verslo atstovas yra linkęs manyti, kad duomenis jis ir taip jau analizuoja. Visgi, tokia analizė dažniausiai susideda iš šūsnies skirtingų „Excel“ lentelių, kurias reikia nuolat sekti ir atnaujinti rankiniu būdu. Įvairūs tyrimai rodo, kad net apie 80% organizacijos duomenų yra nestruktūruoti. Tokią informaciją sudėtinga surinkti į vieną vietą, sunku pasikliauti jos tikslumu ir aktualumu. Netiksli, pasenusi informacija arba klaidingas jos interpretavimas gali privesti prie neteisingų sprendimų, kurie atneš jūsų verslui nuostolių.
Kitas verslo analitikos privalumas prieš tradicines priemones – naudojami įrankiai gali apjungti skirtingų sričių duomenis tarpusavyje ir pasiūlyti gerokai gilesnę analizę. Vieną vinį visada galima įkalti replėmis, tačiau rimtam darbui geriau tinka plaktukas. Panašūs principai galioja ir analizuojant duomenis – norint verslo procesus perkelti į kitą lygi, tam reikia atitinkamų priemonių.
Kokia bus jūsų verslo ateitis?
Nors šiandieniniai informacijos srautai didžiuliai, o informacijos apdorojimo galimybės praktiškai neribotos, verslo pasaulyje vis dar dažnai atliekami nuojauta grįsti veiksmai. Pagrindinis tokių darbo principų minusas – sprendimai priimami subjektyviai, remiantis atitinkamomis patirtimis ar aplinka. Taigi, jei norite efektyviai didinti verslo apsukas, jums reikės efektyvesnių, greitesnių ir išmanesnių įrankių. Vienas iš jų – verslo analitikos produktas, leidžiantis jums būti priekyje.
Jei aprašytose situacijose suradote save, kviečiame išbandyti „Keysoftum“ verslo analitikos DEMO versiją ir pamatyti visas jos galimybes.